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authorpin <pin@fe552daf-6dbe-4428-90eb-1537e0879342>
Thu, 4 Mar 2010 11:32:26 +0000 (11:32 +0000)
committerpin <pin@fe552daf-6dbe-4428-90eb-1537e0879342>
Thu, 4 Mar 2010 11:32:26 +0000 (11:32 +0000)
git-svn-id: https://svn.cri.ensmp.fr/svn/minwii/trunk@64 fe552daf-6dbe-4428-90eb-1537e0879342

src/app/config.py
src/app/widgets/cursors.py
src/app/widgets/playingscreen.py

index aaf51a0..8251872 100755 (executable)
@@ -9,6 +9,7 @@ import pygame
 pygame.font.init()
 
 # playingscreen
+FRAMERATE = 50
 BORDER = 0 # 5px
 FIRST_HUE = 0.6
 OFF_LUMINANCE = 0.2
@@ -17,6 +18,6 @@ ON_TOP_LUMINANCE = 0.6
 ON_BOTTOM_LUMINANCE = 0.9
 ON_SATURATION = 1
 ON_COLUMN_OVERSIZING = 1.75
-ON_COLUMN_ALPHA = 0.98
+ON_COLUMN_ALPHA = 1
 FONT = pygame.font.Font(None, 80)
 FONT_COLOR = (0,0,0)
index 863b757..9315211 100755 (executable)
@@ -12,7 +12,7 @@ from eventutils import EventHandlerMixin, event_handler
 from events import TIMEOUT
 from itertools import cycle
 
-class WarpingCursor(pygame.sprite.Sprite, EventHandlerMixin):
+class WarpingCursor(pygame.sprite.DirtySprite, EventHandlerMixin):
     '''
     The class for animating the warping cursor
     '''
@@ -28,7 +28,7 @@ class WarpingCursor(pygame.sprite.Sprite, EventHandlerMixin):
 
     
     def __init__(self, theme='black', duration=50, blinkMode=True):
-        pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
+        pygame.sprite.DirtySprite.__init__(self)
         pygame.mouse.set_visible(False)
         imagesPath, images = WarpingCursor._get_theme_images(theme)
         flashImage = images.pop(images.index('flash.png'))
@@ -66,15 +66,18 @@ class WarpingCursor(pygame.sprite.Sprite, EventHandlerMixin):
     @event_handler(TIMEOUT)
     def loadNext(self, event) :
         if self._blinking :
+            self.dirty = 1
             self.image = self.iterator.next()
     
     @event_handler(pygame.MOUSEBUTTONDOWN)
     def flashOn(self, event) :
+        self.dirty = 1
         self._blinking = False
         self.image = self.flashImage
 
     @event_handler(pygame.MOUSEBUTTONUP)
     def flashOff(self, event) :
+        self.dirty = 1
         if self.blinkMode :
             self._blinking = True
             self.loadNext(event)
@@ -83,4 +86,5 @@ class WarpingCursor(pygame.sprite.Sprite, EventHandlerMixin):
     
     @event_handler(pygame.MOUSEMOTION)
     def move(self, event) :
+        self.dirty = 1
         self.rect.move_ip(event.rel)
index b4d5cb4..162f182 100755 (executable)
@@ -15,6 +15,7 @@ from math import floor
 import types
 from musicxml import Tone
 
+from config import FRAMERATE
 from config import BORDER
 from config import FIRST_HUE
 from config import OFF_LUMINANCE
@@ -27,7 +28,7 @@ from config import ON_COLUMN_ALPHA
 from config import FONT
 from config import FONT_COLOR
 
-class _PlayingScreenBase(pygame.sprite.LayeredUpdates, EventHandlerMixin) :
+class _PlayingScreenBase(pygame.sprite.LayeredDirty, EventHandlerMixin) :
 
     def __init__(self, distinctNotes=[]) :
         """
@@ -94,7 +95,7 @@ class _PlayingScreenBase(pygame.sprite.LayeredUpdates, EventHandlerMixin) :
             EventDispatcher.dispatchEvents()
             dirty = self.draw(pygame.display.get_surface())
             pygame.display.update(dirty)
-            clock.tick(50)
+            clock.tick(FRAMERATE)
 
     @event_handler(pygame.KEYDOWN)       
     def handleKeyDown(self, event) :
@@ -134,13 +135,19 @@ class SongPlayingScreenTest(_PlayingScreenBase) :
         super(SongPlayingScreenTest, self).__init__([o])
     
 
-class Column(pygame.sprite.Sprite, EventHandlerMixin) :
+class Column(pygame.sprite.DirtySprite, EventHandlerMixin) :
     
     def __init__(self, group, hue, rect, tone) :
-        pygame.sprite.Sprite.__init__(self, group)
+        pygame.sprite.DirtySprite.__init__(self, group)
+        
+        toneName = FONT.render(tone.nom, True, (0,0,0))        
         sur = pygame.surface.Surface(rect.size)
         rgba = hls_to_rgba_8bits(hue, OFF_LUMINANCE, OFF_SATURATION)
         sur.fill(rgba)
+        w, h = rect.w, rect.h
+        tw, th, = toneName.get_size()
+        toneRect = pygame.Rect(((w - tw) / 2, h - th), (tw, th))
+        sur.blit(toneName, toneRect)
         self.stateOff = sur
         self.rectOff = rect
         
@@ -151,11 +158,13 @@ class Column(pygame.sprite.Sprite, EventHandlerMixin) :
         rectOn = pygame.Rect((onLeft, 0),
                              (onWidth, rect.height))
         self.stateOn = gradients.vertical(rectOn.size, topRgba, bottomRgba)
+        w, h = rectOn.w, rectOn.h
+        toneRect = pygame.Rect(((w - tw) / 2, h - th), (tw, th))
+        self.stateOn.blit(toneName, toneRect)
         self.rectOn = rectOn
         
         self.image = self.stateOff
         self.rect = rect
-        self.toneName = FONT.render(tone.nom, True, (0,0,0))
     
     def update(self, state) :
         group = self.groups()[0]