bidouille pour qu'il n'y ait pas de collisions de numéros d'événements.
authorpin <pin@fe552daf-6dbe-4428-90eb-1537e0879342>
Thu, 8 Apr 2010 08:50:03 +0000 (08:50 +0000)
committerpin <pin@fe552daf-6dbe-4428-90eb-1537e0879342>
Thu, 8 Apr 2010 08:50:03 +0000 (08:50 +0000)
git-svn-id: https://svn.cri.ensmp.fr/svn/minwii/trunk@125 fe552daf-6dbe-4428-90eb-1537e0879342

src/app/events.py
src/pgu/gui/const.py
src/pywiiuse/__init__.py [new file with mode: 0755]
src/pywiiuse/pygame_wiimote.py

index 02444b0..c27e951 100755 (executable)
@@ -1,8 +1,14 @@
-from pygame.locals import USEREVENT
-TIMEOUT = USEREVENT + 1
-NOTEON = USEREVENT + 2
-NOTEOFF = USEREVENT + 3
-NOTEEND = USEREVENT + 4
-COLDOWN = USEREVENT + 5
-COLUP = USEREVENT + 6
-COLOVER = USEREVENT + 7
\ No newline at end of file
+import pygame
+base = pygame.USEREVENT
+print 'events base :', pygame.USEREVENT
+TIMEOUT = base + 1
+NOTEON  = base + 2
+NOTEOFF = base + 3
+NOTEEND = base + 4
+COLDOWN = base + 5
+COLUP   = base + 6
+COLOVER = base + 7
+
+pygame.USEREVENT = COLOVER
+if pygame.USEREVENT > pygame.NUMEVENTS :
+    pygame.NUMEVENTS = pygame.USEREVENT
index c865cd8..d11a02d 100644 (file)
 import pygame
 
 from pygame.locals import QUIT, MOUSEBUTTONDOWN, MOUSEBUTTONUP, MOUSEMOTION, KEYDOWN, USEREVENT
-ENTER = pygame.locals.USEREVENT + 0
-EXIT = pygame.locals.USEREVENT + 1
-BLUR = pygame.locals.USEREVENT + 2
-FOCUS = pygame.locals.USEREVENT + 3
-CLICK = pygame.locals.USEREVENT + 4
-CHANGE = pygame.locals.USEREVENT + 5
-OPEN = pygame.locals.USEREVENT + 6
-CLOSE = pygame.locals.USEREVENT + 7
-INIT = 'init'
+base = pygame.USEREVENT
+print 'pgu base:', base
+ENTER  = base + 0
+EXIT   = base + 1
+BLUR   = base + 2
+FOCUS  = base + 3
+CLICK  = base + 4
+CHANGE = base + 5
+OPEN   = base + 6
+CLOSE  = base + 7
+INIT   = 'init'
+
+pygame.USEREVENT = CLOSE
+if pygame.USEREVENT > pygame.NUMEVENTS :
+    pygame.NUMEVENTS = pygame.USEREVENT
 
 class NOATTR: pass
\ No newline at end of file
diff --git a/src/pywiiuse/__init__.py b/src/pywiiuse/__init__.py
new file mode 100755 (executable)
index 0000000..4287ca8
--- /dev/null
@@ -0,0 +1 @@
+#
\ No newline at end of file
index 5540430..26d9f9d 100755 (executable)
@@ -22,6 +22,7 @@ import time
 
 # events to use. Is there a way to get ones known to be unused?
 base = pygame.USEREVENT
+print 'pygame_wiimote base :', pygame.USEREVENT
 WIIMOTE_BUTTON_PRESS = base + 1
 WIIMOTE_BUTTON_RELEASE = base + 2
 WIIMOTE_ACCEL = base + 3
@@ -32,6 +33,10 @@ NUNCHUK_ACCEL = base + 7
 NUNCHUK_JOY = base + 8
 WIIMOTE_STATUS = base + 9
 WIIMOTE_DISCONNECT = base + 10
+pygame.USEREVENT = WIIMOTE_DISCONNECT
+if pygame.USEREVENT > pygame.NUMEVENTS :
+    pygame.NUMEVENTS = pygame.USEREVENT
+
 
 wiiuse = None # import within the thread, why do I have to do this?